Entries (RSS)

26 Ekim 2012 Cuma

Bir Bayram Yazısı


   Allah için bizim ev hiçbir zaman her zaman toplu olan evlerden olmadı. Niyedir bilinmez (muhtemelen evdeki herkesin rahatına düşkün olmasıyla ilgili), misafir geleceği zaman hep son dakika ataklarıyla şu evi yola soktuk. Dikkatınızı çekerim pis değil dağınık (!). Yani bugün sabah son rötuşları yaparken aslında ateşimin olması, gribimin son demlerinde iyice azıtması ve bilumum bir sürü şey beni engelleyemedi. Dağınık oluşumuzun aksine hepimizde, toza ve bulaşığa karşı alerji var. Eğil kalk eğil kalk başım döndü ve sonunda hooop yerde buldum kendimi. Gözüm karardı. Bayılmadım, bir an gözüm karardı ve dizlerimin bağı çözüldü.

   İlginçti, diz bağı çözülmesi falan.
Evin eril kişileri için en yoğun bayram kurban bayramı olsa gerek. Sabah erkenden kalktılar, biz kasap'a hallettirdiğimiz halde beklemekten sonrasında ayrılmasına yardım etmekten çok yorulmuşlar.

   Kurban eti gelir gelmez önce bir kavrulur ya -biz her sene öyle yapardık- bu sene öyle yapmama kararı aldık ve uyguladık. Hayvanın kendisini kasmasından dolayı et sıkı kalıyor, sabah sıcak eti kavurmaya kalkarsan o et çiğnenmiyor. Bu sefer bir gün dinlendirelim dedik, akşam misafirlere ikram etmeyecek olsak yarın sabahı beklerdik. Ama yine de akşama yenilir hale gelmişti. Kurban etini dağıtmak ise bence en güzel olay. Hatta kurbanın asıl olayı o yani.

   Neyse göz kararmamdan sonra sevgili anneciğim bir korktu tabi, eee elinde birtanecik kızı var. Şimdi iki toz uğruna ondan olmak istemez. Hemen beni cenk alanından aldı, 21 yaşında bir insan olarak bayramlıklarımı giydim ve bir köşeye oturdum. Bütün gün o köşede kaldım. Gelene gidene kolonya falan tuttum.

   Tabi ki şeker bayramında değiliz ama bu bayramların yine de değişmez kuralı olan çocuklar da bir azalma var. Şeker için kapıya gelen çocuklar, neredesiniz? Sizin için çok güzel çikolatalar aldım. Hele şu çikolata alma işi bence bayramın en güzel tarafı. Karnım aç gidiyorum çikolata alacaksak. Ay şu nasılmış dur bi tadına bakayım, ay bu nasılmış bir tadına bakayım. O kadar çikolata yiyince tabi karnı doyuruyorsun, kalori hesabı yani. Kaç haftadır da aynı kilodayım ne parçalanmaz yağ tabakasıymış arkadaş, aç dolaşıyorum yine de bana mısın demiyor.

   Neyse notlar bu kadar şimdilik, bayram bitmeden bir yazıyla daha gelirim belki. Ellerinizden öper, esenlikler dilerim, herkes sevdiğiyle geçirsin bayramı...
Nursel BAYIR