Entries (RSS)

18 Şubat 2012 Cumartesi

Askı

   Ciddiyetsiz başlangıçlar yapıp, ciddi bir yazı yazmak istediğimden sildim bir kaç kez. Ve bu itirafla başlama gereği hissettim en ciddi yerinden. Askıda yaşanan hayatın askılı kalan hayallerinin sahibi insanlar ürettim beynimde. Olur olmaz kafama üşüşüyorlar. Ölümü düşünmek için gencim, çok zıplamak için fazla büyük, ağlamak için fazla katıyım belki. Yine de her durumda nasıl olmak istediğimin ve istediğim şekilde olacağımın eminliğiyle yaşıyorum. Askıda kalsaydım sanırım bu eminlikler yerini başka emin olan insanlara bırakacaktı. Hayat komik, zor, saçma demeyeceğim. Çünkü hayat gerçekten çok mantıklı, çok gerçekçi.*
   İnsanların bazen neyi önemseyip neyi önemsemediklerini anlayamıyorum. Bunun üzerine düşünmek de istemiyorum. Düşündüğüm zamanlarda olmadı değil. Bir cümle söylersin, kırma ve kırılma korkusuyla cümleyi kırarsın, eğersin, bükersin. Bir bakarsın ki cümle kuş kadar kalmış, kuş olmuş uçmuş. İlk başta kurmak istediğin anlamlar kaybolmuş, yerini senin sıkkın halin almış sanki. Söylediğinde olumsuz bir etki bırakacağını biliyorsun ya kuş kadar kalan cümlenin, yine de kuş haliyle sevip söylersin. Karşındaki de anlamaz ne demek istediğini. Olumsuz bir şeyler gevelediğinin farkına varır ama o insan sensörleri. En başta kuşlaştırdığın cümleye dönersin sonra gerisin geri açıklamalarla. 1 sn de söylenecek şeyi 10 dk da söylersin. Zaman arttıkça şiddeti de artar söylemlerin karşısındaki tepkilerin.**
   Zaman demekki her şeyin ilacı değilmiş. Ya da yanlış oldu, zaman sıfıra yaklaştıkça ilaç olmaktan vazgeçiyor diyelim. Vazgeçişi zamanın kaçışı oluyor. Öyle ya 20 yılda geçmemiş bir hastalıkta zamanı suçlayabilirsin, dersin ki" 20 yıldır tedavisini görüyorum daha bir sonuç alamadım!". Ama 20 dk önce öğrendiğin hastalığın için zamanı suçlayabilir misin?***
   Askıda kalan hayatlara neyi önemseyip önemsemediklerini farketmelerini ve hiç bir şeyi zamana bırakmamalarını tavsiye ederdim. Ama sonuç hüzün. Çünkü suçlu hep zaman.
Mutlu kalın :)
Nursel BAYIR

Hiç yorum yok :