Entries (RSS)

27 Ocak 2012 Cuma

Dedektiflik 27.01.12 :) Elma Çayı- Sıcak Elma Suyu :)

    Sakarya Kampüsteki Adı Bahçe ile hayatıma giren bu über içeçeği evde de yapmak istememin sonucunda böyle bir araştırma ortaya çıktı arkadaşlar :) Elma çayı zaten şifa içeçeği resmen bu yüzden süper, tadı da güzel olunca über oluyor benim tabirimle:) Kilo vermek isteyen arkadaşlar içinse bence iyi bir yol olabilir. Ama o yol bana açılmamış maalesef:) Çünkü kilo vermek için bu çayı yapacak arkadaşların elmayı haşladıktan sonra sadece suyunu değil posasını da ezip suyuyla karıştırıp içmeleri gerek :) Ben daha berrak bir görüntüden yana olduğumdan o elmalar kaynarrrr ben süzerim hemencecik :)
   Neyse gelelim tarifine :) posasını kullanacak arkadaşlar 1 Lt suya 1/2 ( yarım ) elma, posasını kullanmayacak arkadaşlara ise 1 Lt suya 1 elma kullanmalarını tavsiye ediyorum :) Bu miktarları deneyip görerek kendinize göre değiştirebilirsiniz tabii:)
Malzemeler :
*Yukarda yaptığım açıklamaya göre elma ve su
*Kuru üzüm
*Karanfil
*Çubuk Tarçın
*1 lt için yarım limon ve ya isteğe göre portakal da kullanılabilir :)
*Tatlandırılmak istenirse 1 Lt su için yarım tatlı kaşığı bal kullanabilirler :)
Elmayı 4 parçadan fazla parçaya bölerseniz çok dağılır, posasını istemeyen arkadaşlara duyrulur:) Hepsini koyun bir tencereye kaynatın, kokusu çıktığında anlarsınız zaten olup olmadığını:)

Şifayla kalın, bu lezzeti benden duyan varsa bana teşekkürü bir borç bilsin lütfen :)
Nursel BAYIR

2 yorum :

Mutfakta ki Sevinç dedi ki...

=)) İnternette gezerken denk geldim sakaryalıyım ve tamda Adı bahcede içtiğim o mis kokulu cubuk tarcınlı elma cayını yapmak üzereydim nostalji oldu benim için . Ellerine sağlık ..

Nursel BAYIR dedi ki...

Teşekkürler güzel yorumunuz için.. :)