Entries (RSS)

9 Temmuz 2017 Pazar

Acı

Söylenmedik söz kalmadı dünya üzerinde,
Ve insanlar defalarca
                           milyon defalarca ağladı farklı acıların içinde,
Herkes en kötüsü sandı kendindekini
                            başkasında-kini bilse de, bilmese de,
Nitekim söylenmedik söz kalmadı dünya üzerinde,
                               Acı üzerine de.

                                                                              Nursel BAYIR

8 Mart 2017 Çarşamba

Sayın

Kaçırılmış!
Kaçırılmış tüm akıllar nedenli nedensiz!

Seslenmeyin bayım,
Dün taşındı oradaki sayın.., sayın...
Sayın ismini bilmediğim komşum,
O da kaçırdı aklını!
Seslenin ve yahut.

Siz de iyi değil gibisiniz.


Nursel BAYIR

7 Nisan 2015 Salı

Özür Kuşları Geldi

Kapalı bir günün en büyük isyancısı olabilirdim evet!
İçim karnaval alanı gibi,
Şarkı "rüzgar bizi götürecek" diyor.
Sanırım rüzgar beni götürmüş,
Size ileriden sesleniyor gibiyim.
Bu ihanetim için çokça özür dilerim.
Bu kötü günde içim çoştuğu için,
Sevdiğim için kendimi,
İstediğim için dünyayı,
Özürlerle dolu kuşlar yolluyorum size,
Kapalı günlerin kasvet dolu insanları!

27 Şubat 2015 Cuma

Genç Kız

Bir sonbahar başlangıcında anımsadı genç kız,
Demişti ki,
"Aşk bir başka güzellikte olup, bambaşka tazelikte doğmaktır ve veya Anka olmasıdır ruhun"
Güldü genç kız kendine.
Sonra,
Ağlarken güldü ve delirdiğini düşündü bir vakit.
Geçti her şey, çok güldü, çok gezdi bir vakit.
Bir vakit geldi, çok yoğundu, düşünmedi, fırsatı yoktu.

Şimdilerde şiirlere konu oldu o genç kız.
Bir sonbahar başlangıcıydı, nefes alış verişi değişmişti.
Bakarken donuktu ifadesi,
Anka ölmüştü, küllerini kendi imha etmişti.

Evet şimdi yine gülüyor.
Hem de çok.
Anka'sı çok gönüllerde.
İmha ettiği'ni düşünmek istiyor bir vakit.
Ama ya geziyor o genç kız,
Ya yoğun,
Ya yorgun.
Ya da çok gülüyor.

6 Ocak 2015 Salı

Yine Gelme İstemem

   Sevgiler saygılar bizden asıl efendim, sevgiler saygılar bizden! Yeter ki gelme bir daha 2014!
   Yeni yıl öyle bir geldi ki, "gelen gideni aratır" söylemine tepki oldu resmen. 2015 benim yılım olacaktı, zaten biliyordum, düşünün daha 6. günündeyim, koca yıl için hüküm veriyorum. Çok güzel başlangıçların eşiğinde girdiğim bu yıla şimdiden cok teşekkür ediyorum.
   Yeni yılın daha ilk günlerinde hayatımda olan ve olmaya devam eden harikulade şeylerden bahsedip sizi çatlatmak, aa pardon, imrendirmek (!) istemiyorum. O yüzden iyisi mi başka şeylerden bahsedelim. Papaz olmayalım.
   Sakarya'da kar baskını altındayız sevgili okurum. Koca yaz Eskişehir'de bu ne sıcak diye gezindim ve şu an biraz pişman olmuş gibiyim. Attığım tohumlar yeşerdi, budanacak hale geldi ve karlar altında kaldım. Ne dersem tersine olur  durumu 2015 de hâlâ hakim mi bilmiyorum, neticede sıcak diye söylenmelerim 2014 de kaldı.
   İkinci bir havadis olarak, mezun oldum, her yere yazmazsam rahat edemeyeceğim galiba, aman tanrım ben mezun oldum! ! Şimdi bunu yazmadığım hiç bir yer kalmadı galiba, artık huzura erebilirim.
   Üçüncü ve en önemli olan havadisim iseeee...
Söyleyeceğimi sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Evet konuşmayı severim ama bu her şeyi paylaşacağım anlamına gelmiyor ki canım!
   Şimdilik benden bu kadar, yakın zamanda bi şiirle buraları renklendireceğim, o zamana kadar esen kalın.
Hepinize yeni yıl benim kadar güzel ve uğurlu gelir umarım
Saygılarımla!
 

15 Aralık 2014 Pazartesi

Diğer Adım Mutluluk

İşte yine karşımda, 
En aziz dostlarımdan biri,
Boşa verdiği değere hüznünü anlatıyor bana,
Güldüm, anlamadı.
Kahkaha attım, ciddileşti suratı.
Çünkü ona göre dünyanın en ciddi şeyini anlatıyordu,
ve ben, en sevdiği dostu gülüyordum.
Sustum birden, bilmeliydi sebebini,
"Bırak" dedim, yahu bırak,
Bırak değersizse,
Bırak haketmemişse,
Sen ve ben, 
Yani bizim gibiler,
Üzülmemeli boşa verdiği değerlere, 
Çünkü biz,
Yeniden başlamayı bilenlerdeniz.
Ne kapatırız kendimizi penceresiz odalara,
Ne vururuz bardağı masalara.
Hüzün bizde tevazu bulur.
Gülmeyi sevenlerdeniz biz!
Her şeyden, herkesten fazla güldük seninle.
Ondan boşver.
Bırak giden zamanı,
Gelecek de gidecek anlıyor musun?
Bak şimdi, şu an, şu gülümseme, geçti bile.
Hem bizde değer çok.
Anlıyor musun?

14 Kasım 2014 Cuma

Sempatik ve Düşünceli İnsan'a Teşekkür Mahiyetinde Yazı

  Biliyorum ki başlığı okuyunca siz de böyle bir insan var mı diye düşündünüz! Test ettim, onayladım, var :) Uzun zamandan sonra sayesinde, adına methiyeler dizmek için kalemi kağıdı elime aldım. Eee bize hep dendi, yiğidi öldür hakkını yeme diye, yine de belirtmek isterim,  seni öldürmeyeceğim.
  Kış uykusundan uyanma yazısı hep problemdir, öncelikle sana ilk olarak bu noktada teşekkür ediyorum, sebep, konu olduğun için.
  Sevgili B. ye neden bu kadar teşekkür edeceğimden bahsedeyim biraz siz sevgili okur arkadaşlara :) Geçenlerde playlistim silinmiş, mp4 üm bozulmuş, resmen dünya üzerinde müzikten uzak kalmış gibi olduğum bir anda, kendisinin meslektaşım olması dışında,  sanatçı kişiliğine güvenmiş ve bana bir şarkı listesi hazırlanmasını istemiştim ve evet cümle çok uzun oldu ben de farkındayım. Listeyi istedim üstünden bir iki gün geçti,  bana kısa ama harika gitar solo performansıyla ziyafet sundu, bunun üstüne iyice meraklandım tabi ben listeyi beklerken. Üstüne listem geldi! 45+1 parçadan oluşan listem geldiğinde sevgili B. bana pek bir sitemliydi, ağzından çıkan kötü sözleri burda aşikar edip kendisini utandırmak istemiyorum şimdi.. 45 parçanın hepsi mi güzel olur yahu! O son 1 i hariç, onu o biliyor. (!) Listedeki parçaların yarısından fazlası benim için yeniydi. Bu yüzden bana yeni ve güzel parçalar kazandırdığı için ayrıca teşekkür ederim:) Çekirdek kadro olarak "ben sana çalsaydım" temalı parçalar ise zaten benim en beğendiklerimdi, zevkli bir insansın, biliyorum, alkışlar sana bana dünyaya. Yine de o çekirdek kadroda listede olan "Ruhun Sarışın" olmadığı için mutluyum, ne yalan söyleyeyim (gülmekten gözünden yaş gelmiş smiley).
  Bütün bu zırvalıklarımı toplamam gerekirse ki çenem çok düştü farkındayım,
Çok sevgili B.,
Şu anda 45+1 . Yazıma konuk olduğun için, bu tesadüfle de yüzümü güldürdüğün için, teşekkür ederim.
İyi ki varsın,
Geçmişten geleceğe atılmış en güzel adımsın! Heyt be!